Značka Dr. Martens byla prodána. Co to znamená?

Těsně před koncem roku 2013 došlo k události, která sice byla dlouho očekávaná, ale možná ne tak úplně toužebně: značku Dr. Martens, kterou po víc než půl století vlastnila a rozvíjela britská rodinná firma R. Griggs Group, koupila investiční společnost Permira.

Není žádným tajemstvím, že Martensky hledaly nového majitele už několik let – zlaté časy „těžkých bot“ totiž se začátkem nového tisíciletí pomalu, ale jistě skončily. Ani přesunutí výroby do Číny a Thajska neudělalo tradiční evropské značce tu nejlepší službu.

I když byla cena značky Dr. Martens nedávno vyčíslena na 120 milionů liber, společnost Permira ji nakonec koupila za neuvěřitelných 300 milionů liber. To by mohlo znamenat, že Martensky mají mezi zákazníky přece jen ještě šanci. Proč?

Společnost Permira je totiž ve svých investicích nejen všestranná, ale také pečlivě uvážlivá. Z módního segmentu vlastní například luxusní značku Hugo Boss & Valentino nebo obchodní řetězce New Look a Cortefiel. Právě v téhle vybrané společnosti se teď Martensky, které odjakživa reprezentovaly všechny možné subkultury, ocitnou.

Nezbývá tedy než doufat, že taková změna vlastníka nebude znamenat nějaký zásadní zlom v dosavadní tradici značky Dr. Martens. Přece jen by byla ohromná škoda, kdyby naše oblíbené Martensky nakonec skončily třeba jako docela obyčejné boty…!